keskiviikko 11. helmikuuta 2015

Viiksikarvoja näyttelijöille



Kaikenlaisia tärkeitä suhteita ihmisellä on  elämässään. Toiset pidempia, toiset lyhyempiä kestoltaan. Minulla on hyvä pitkäkestoinen hammaslääkärisuhde ja kampaajani olen löytänyt yhdessä elämäni tärkeimmässä hetkessä, enkä irti ole sen jälkeen päästänyt.

Olimme mieheni kanssa järjestämässä häitämme vuonna 2000 ja minulla oli hakusessa kampaaja. Miehen veljen vaimo kehui omaa kampaajaansa ja riski piti ottaa, kun ketään muutakaan en tuntenut. Kampaus osui nappiin ja siitä alkoi yhteinen taival Helenan kanssa. Suhde on siis yhtä pitkä kuin avioliittonikin, helppo muistaa.


Helena on korvaamaton kutrien kohentaja. Hän tietää, mikä on väreissä ja hiusten mallissa viimeisin muodin oikku. Hän osaa kuunnella, jos asiakas saattuu olemaan puhetuulella. Hiljaakin saa istua, jos sikseen on. Luen kampaajalla mielelläni naistenlehtiä, jotta saan päivitettyä viimeisimmät tärkeät viihdemaailman uutiset. Niitä voidaan yhdessä Helenan kanssa spekuloida. Välillä parannetaan asiat Krimin niemimaalla taikka vaihdetaan matkakuulumiset ja selvitetään perheasiat. Nykyisin ei enää kovasti kulu aikaa mallin ja värin päättämiseen. Suunnaksi riittää otetaanko paljon vai vähän pois pituudesta. Helena tietää, mitä pitää tehdä ja minä olen tyytyväinen. 


Minusta on mukava istua Helenan rentouttavassa käsittelyssä. Tila on viihtyisä ja aina on esillä tuoreita kukkia. Kampaamo sijaitsee Kalevankadulla aivan Stockmannin lähellä. Sinne on helppo kulkea kotoa. Kampaajalla käynti on aina mukava piristys. Koskaan en ole lähtenyt pettyneenä Helenan luota.

Tällä kertaa hiukset lyhenivät niin paljon, että Helena sai tuliaisia vietäväksi Teatterikorkeakoulun puvustajaopiskelijoille. Minun hiuksistani tehdään viiksiä näyttelijöille. Pitääkin katsoa seuraavalla kerralla  esityksiä sillä silmällä, että kenenkä huulen päällä minun karvani keikkuvat.

www.salonfemme.fi

1 kommentti:

  1. No empa tiennyt etta teatteriviiksissakin kaytetaan ihan luonnonkarvaa!!

    VastaaPoista