maanantai 3. huhtikuuta 2017

Värikkäin vaalimainos



Vaalit lähestyvät ja tien vierillä on tyrkyllä mainoksia periaatteella jokaiselle jotakin. Kovin ovat kuitenkin mainokset vaisuja. Kantasuomalaisten kalpeanaamojen joukkoon on saatu vain muutama ehdokas väriä antamaan.

Kokoomuksen, Sosiaalidemokraattien, Vihreiden ja Kristillisten listalla oli useampi värikkääksi syntynyt. Vasemmistolla, Piraattipuolueella, Feministeillä ja Eläinoikeuspuolueella löytyi ehdokaskartasta yksi väriläiskä kultakin, kuten myös Keskustalta. Liberaaleilta ei löytynyt brunettejen joukosta edes yhtään kunnon blondia, puhumattakaan muista väreistä. Perussuomalaisilla oli tarjolla paljon erivärisiä muhkeita partoja, mutta niitä ei nyt tässä kisassa lasketa. RKP:n värikkäintä antia oli saamenkielisen tiedottajan puku. Kovin on siis väriskaala vielä suppea näissä vaaleissa.


Minulla on vielä ehdokas hakusessa. Kuntavaaleissa olen pitänyt periaatteena, että oman kylän ehdokas saa minun ääneni. Hakukoneen mukaan oman postinumeroni alueella asuu 20 ehdokasta edustaen puolueita vasemmalta oikealle. Äkkiä vilkaistuna en heti löytänyt varmaa valintaa. Joskus on käynyt niinkin, että ehdokasta ei ole löytynyt, mutta silloinkin olen käynyt äänestysuurnilla, mutta jättänyt tyhjän äänestyslapun. Hakukoneen minulle näkökulmieni perusteella antamat ehdokkaat edustivat keskustaa, SDP ja kristillisiä. Kolme epäsopivinta ehdokasta olivat kristillisistä, perussuomalaisista ja kokoomuksesta. Ihan ei vielä ehdokas ratkennut hakukoneenkaan avulla. Ehdokkaan etsintä siis jatkuu, aikaa on sunnuntaihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti